معاون فرمانده القاعده در حملات پهپادهای آمریكایی كشته شده است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا , پایگاه خبری اكسپرس تریبیون سه شنبه شب در خبری كه تاكنون هیچ مقام رسمی در پاكستان و گروه القاعده آن را تایید نكرده ، تصریح كرد: ابو یحیی فرمانده عملیات القاعده و رییس شورای مركزی عملیات این گروه تروریستی بوده و نقش مهمی در برنامه ریزی های این گروه در عملیاتها داشته است.

این پایگاه خبری افزود ، و ی در حمله موشكی روز گذشته پهپادهای آمریكایی به منطقه وزیرستان شمالی به همراه 14 نفر دیگر كشته شده است.

بر اساس این گزارش ، مرگ ابو یحیی برای ایمن الظواهری فرمانده گروه القاعده بسیار سخت خواهد بود.

به گفته برخی منابع خبری محلی در پاكستان ، برخی از سران گروه تحریك طالبان امروز سه شنبه به دلیل مرگ ابویحیی معاون فرمانده القاعده در مناطق قبایلی در شمال غربی پاكستان مراسم ختم برگزار كرده اند.

رسانه های محلی نوشتند : این نخستین بار نیست كه خبر مرگ ابو یحیی اللیبی در پی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا منتشر می شود.

مقامات محلی در پاكستان پیش از این، از مرگ او در جریان حملات پهپادهای جاسوسی آمریكا در منطقه وزیرستان جنوبی پاكستان در سال 2009 خبر داده بودند، اما این خبر صحت نداشت و در سال گذشته میلادی، در پی كشته شدن اسامه بن لادن، سركرده سابق القاعده، ابو یحیی به عنوان فرد دوم گروه القاعده معرفی شد.

وزارت امور خارجه پاكستان امروز (سه شنبه) كاردار سفارت آمریكا در اسلام آباد را به منظور اعتراض به حملات اخیر پهپادهای آمریكایی به مناطق قبایلی این كشور احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به وی ابلاغ كرد.

رسانه های خبری نوشتند كه این اقدام دولت اسلام آباد درست یك روز پس از حمله پهپادهای جاسوسی آمریكا به منطقه وزیرستان شمالی كه منجر به كشته شدن 15 نفر شد، صورت گرفته است.

روزهای شنبه و یكشنبه این ھفته نیز پھپادھای جاسوسی آمریكا ضمن ھدف قرار دادن منازل مسكونی در وزیرستان جنوبی دست كم 14 تن را كشتند.

آساق ** 1095**1917





:: برچسب‌ها: ایتالیا , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: